Márkák, amelyeket ismerünk

nárkádA gyanútlan laikus sokszor ámulva nézi a televízióban vagy a kifutókon bemutatott ruhakölteményeket – miközben azon gondolkozik, vajon akad-e valaki, aki elég őrült hozzá, hogy ezeket ne csak farsang idején, de hétköznap is felvegye. Szó, mi szó, a vezető tervezők kollekciói sok esetben túlontúl extravagánsak, meghökkentőek, vagy nyakatekertek – és nem utolsó sorban drágák – ahhoz, hogy széles körben elterjedt, utcai viselet váljék belőlük. Mégis ezek a modellek határozzák meg az aktuális trendeket. Finomított, leegyszerűsített, szolidabb változataik rövid időn belül a boltok fogasaira – onnan pedig a kedves vásárlók ruhatárába kerülnek. Napjaink divatja nem feltétlenül a kényelmes, könnyen kezelhető, hordható ruhák módija. Az öltözködés-kultúra sokat változott, fejlődött – stílusirányzatok jelentek meg, majd tűntek el újra, hogy aztán kis idő elteltével – valamelyest újragondolt formában – ismét feje tetejére állítsák a divatvilágot. Időközben megjelentek az elegáns, drága anyagokból készített, kivételezettek számára tervezett ruhák módosított, a nagyobb tömegek számára is elérhető, utcára szelídített változatai is. Egyre több hírneves divatház kezdte forgalmazni a saját “streetwear” kollekcióját. Akadnak olyan márkák is, amelyek egy-egy speciális réteg számára készítenek ruhákat. Ilyenek például azok a cégek, amelyek a görkorcsolya-őrülteknek és gördeszka-mániásoknak szánt, lazább öltözékeket forgalmazzák. Ezek a lezser, kényelmes ruhák hamar közkedveltté váltak, manapság már azok is szívesen hordják, akiknek eszük ágában sincs, hogy ezeken a gyanús kerekes készségeken száguldozzanak. A konfekcióipar kialakulása alapjaiban változtatta meg öltözködésünket, de a divat világának hétköznapjait is. Nagyon nehéz a dolga annak a tervezőnek, aki azt szeretné, hogy saját egyéni stílusát megtartva a tömegek ízlésének is megfeleljen.